Påskpyssel

Nu har jag jobbat en vecka på Montessoriskolan. Det har iofs inte hänt så mycket där, då det har varit sportlov och extremt lite barn på fritids. Då har det blivit en del planerande istället. På fredagen hade jag en och en halv timme för mig själv efter att det sista barnet hade gått hem. Då satt jag och gjorde lite mallar till påskpyssel. Så här ser ett ut:

image7

Det ska alltså föreställa en höna, men jag tycker inte att den behöver ha de traditionella färgerna, utan kan se ut hur som helst. Men jag ville ändå använda lite vårfärger. Sedan får barnen utveckla det hur de vill. Och minns jag rätt, så har de ganska bra fantasi.

Jag längtar verkligen tills vi får börja påskpyssla! För jag älskar att pyssla! =)
Brukar ni göra påskpyssel eller skicka påskkort? Berätta :)

Idag följde jag med min morbrors fru när hon åkte till stallet. De köpte en häst i höstas som heter Tessan. Eller hon heter egentligen något långt och krångligt, men Tessan är smeknamnet. Just nu mår hon inte så bra, för hon har fått ett fult sår på smalbenet, sedan hon råkat sparka sig själv med bakbenet. Så det var ganska synd om henne =( 
  
                             image8
Här är Tessan tillsammans med min morbrors fru och lillebrors flickvän.

Obs: Bilderna är lite gryniga för att jag har tagit kort med mobilen.

Nu ska jag gå hem till mormor och morfar för att se på melodifestivalen.


 

Kommentarer
Postat av: Malin

haha men den funkar faktiskt, det är ascoolt :D haha

2008-03-02 @ 10:22:56
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Malin

haha hrm mjo men vi testade och vår funkade =) hur man än skär med vår så skär man alltid rakt :D bra va? =)

2008-03-02 @ 14:51:52
URL: http://chakrat.blogg.se
Postat av: Malin

på osthyveln? :D jag har det.. om du bläddrar igenom alla inlägg från feb :) de var dock nite klara dåå.. men men

2008-03-02 @ 17:32:37
URL: http://chakrat.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0