Bröllop på isen

Igår var jag på hockeymatch med mina föräldrar, bror med flickvän, samt morbror. Leksand-Sundsvall. Det var inte direkt någon spännande match. Leksand tog direkt ledningen med 3-0. Strax därefter fick Sundsvall in pucken i mål. Men det var det enda mål som de lyckades göra. Leksand däremot jobbade på bra och matchen slutade 8-1.

Jag är inte så sportintresserad, som ni som känner mig vet, utan jag följde med för att vi hade fått gratisbiljetter och dessutom var det en chans att umgås med familjen. På matchen satt jag lika mycket och kollade på folk som jag kollade på matchen.

Under första pausen hände något som jag aldrig varit med om förut. Ett bröllop i Ejendals arena! =) De visade brudparet på storbildsskärmen, när de sa ja åt varandra i kapellet. Hur oromantiskt som helst, men tufft! Det gick jättesnabbt, inga krusiduller, utan bara frågan och sedan var det klart. Om man ska analysera lite, så var de inte så unga (säkert 40-50 år), och hade säkert inget behov av att göra det här hela bröllopsarrangemanget, som man brukar göra. Om man bara vill gifta sig och få det överstökat så var det här en jättebra idé.

Idag är det takbygge som gäller. Igen! Men den här gången på mina föräldrars garage. Men det var inte därför jag kom hit idag, så de klarar sig säkert bra utan mig. Jag har tänkt åka in till Leksand för att kolla på Vinterfestivalen, som hålls för sista dagen idag. Mina föräldrar har ju hjälpt till med isskulpturerna! Jag såg lite av dem igår, de är jättefina! Erkers Marie Persson är verkligen jätteduktig! (Det är hon som är konstnären) Och sedan ska jag baka en efterättspaj till byggjobbarna, så då har jag varit med och hjälpt till lite i alla fall.

Nu ska jag ta och äta frukost!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0