Sveriges nationaldag 6/6

Nu gör jag ett nytt försök att skriva om gårdagen. Jag hoppas att det går bättre nu.



Jag hade en helt underbar dag igår! Jag åkte inte hem till Falun så tidigt som jag hade tänkt. Vid halv elva tiden blev jag utbjuden på brunch på Siljans konditori av min moster. Och det tackar man absolut inte nej till! Så vi satt där och åt, pratade och spelade Geni. Vid tolvtiden drog vi oss mot Gropen, för där skulle det bli allsång. Det var skoj! Kändes som om man var på Allsång på Skansen:)

  

Efter allsången gick vi upp ur Gropen och tittade på massa Motorcyklar som kom in till Leksand. Det var cirka 300 stycken, av alla möjliga former och färger! :) Där mötte vi upp några vänner till moster som oxå var där och kollade på motorcyklar!

  

När motorcyklarna hade kört iväg igen, gick vi och åt lunch. Texmex! Hur gott som helst! Och mätt blev man! Och en härlig glass till efterrätt! :) 

 

Sen kände vi att vi behövde svalka av oss lite, så vi åkte och bada. Och svalkad det blev man definitivt! Det var sååå kallt!! i SIljan! Brrr.  Men man kan ju säga att man blev avkyld, hehe:)

Kvällen spenderade vi sedan hos moster och hennes sambo, där vi åt cheesecake och spelade kort :)

Det var en helt underbar dag! Perfekt väder och härligt folk!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0