Da'n före midsommarafton

Ibland snurrar det så mycket tankar i huvudet som man vill få ner på papper att man inte vet var man ska börja. Det är nog därför jag inte har skrivit så mkt i bloggen på ett tag. Men jag måste nog helt enkelt sålla, annars blir det så mycket babbel att jag tappar bort mig själv i texten..

Men jag vet lixom inte var jag ska börja? Ska jag skriva om det negativa eller det positiva? Det som händer, eller det som inte händer? Idag ska jag nog börja skriva om getterna faktiskt. De är helt underbara! Jag är i Leksboda för tillfället, och här har mina föräldrar både sommarfår och -getter. Och getterna kan man sitta och titta på hur mkt som helst! Ni skulle komma hit och titta! :) Det blev uppvisning direkt när jag klev ur bilen! De började puffa på varandra och skojbråka och de hoppade och moppsade sig mot varandra och gick på bakbenen! Så kul, jag och mina föräldrar stod bara och skrattade! :) Vi skulle haft en filmkamera alltså! Ska nog försöka filma med web-kameran någon gång!

Jag tycker att det är väldigt skönt med helg nu. Jag behöver sova! De här sista dagarna har varit jobbiga.. Jag har nog inte varit så rolig att vara nära.. Har inte haft nåt tålamod med barnen, och inte varit så glad och sugen på att leka som jag brukar.. Helt enkelt varit på dåligt humör.. Nu har det kommit fram, efter månader av bortträngande.. Men nu går det inte längre.. Jag har försökt hålla mig väldigt sysselsatt dagarna i ända, för att slippa tänka och fundera så mkt, och det har faktiskt gått rätt bra! Men nu fungerar inte det systemet längre.. Så nu vet jag inte vad jag ska göra.. Även om jag försöker le utåt, eller skrattar åt något roligt skämt, så kommer glädjen inte inifrån.. Jag känner mig ganska tung.. Och även om det är skönt att komma ut hit till föräldrarna och släkten, så oroar jag mig lite för att det inte ska finnas tillräckligt mycket att sysselsätta mina tankar med, för att jag ska kunna må bra.. Jag oroar mig att det ska vara för lugnt här...

Men nu ska jag nog gå ut och titta på getterna och ringa en kompis tror jag...

Puss på er!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0