En dag mindre...

...lite fattigare, men ett steg närmare San Fransisco...

Idag vaknade jag klockan sju och kunde inte somna om för jag kom på att min cykel fortfarande står kvar på järnvägsstationen sedan en vecka tillbaks. Det gjorde mig lite orolig, för jag vill inte bli av med den! Då skulle mina föräldrar bli arga på mig! och det vill jag ju inte... Jag låg iaf kvar i sängen till åtta. Försökte läsa lite. Men sen klarade jag inte det mer utan gick upp och duschade. Halv nio gick jag till stationen och den stod kvar! :)

Sedan åkte jag till Hemköp, och sedan har jag packat lite mer saker, samt tvättat. Rensat ur garderoben oxå! Så nu är det inte lika fullt längre:) Stoppade in alla tjocka tröjor o byxor i en svart sopsäck, för dem lär jag inte behöva over there!

Halv två hade jag en läkartid. Jag ringde igår, och fick en tid redan idag! Jippi! :) Där fick jag veta saker om mig själv som jag inte ens visste.. T ex: Vet du om att du hör dåligt? eller: Dina halsmandlar är lite stora. eller: Oj, vad lågt blodtryck du har! Hmm.... Inte har jag märkt nåt av det heller...

Tyvärr har jag ingen aning om var mitt vaccinationskort har tagit vägen, det har försvunnit någon gång i flytten. Så läkaren skrev bara ett stort frågetecken på blanketten där den frågan togs upp... Suck, inte bra.. Men nu sitter jag och letar på BVC's hemsida om vilka vaccinationer jag har tagit (alltså dem som alla barn är rekomenderade att ta).. Wish me good luck!

Men nu är jag iaf lite fattigare, men lite närmre avresan! :) Tur att jag fortfarande lever som en student och lyckats spara lite från min lön!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Malin

Vad ROLIGT att du fått familj Carin :) Grattis!! aa det känns skitjobbigt att behöva lämna barnen.. usch usch... men det ska bli kul att komma hem också!! Kram!

2008-07-23 @ 17:14:27
URL: http://aupairiusa.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0