Årets andra dopp

...och det var sååå skönt! :)

Idag har jag packat ner lite saker i lådor, samt ställt ut en del kartonger i bilen som jag sedan kört till garaget. Alltså man ska inte klaga, men shit vad varmt och kvavt det var idag! Det var som att gå ut i en vägg! Så jag ringde Karolina och höll tummarna på att hon var i stan, och lika sugen på ett bad som jag! VIlket hon var! Så jag hämtade upp henne och en till kompis och sen åkte vi ut till Gullnäsgården och badade. 21,5 grader var det i vattnet! Underbart! :) Nu har jag fått mersmak, så det blir nog snart fler dopp! Särskilt om det här vädret håller i sig!

När vi var där och badade kom det in två kanotister till bryggan. Jag tycker att jag känner igen kvinnan. Då säger mannen plötsligt: Hej Carin! Jag tittar lite nogrannare på honom och svarar. Sen går det upp för mig: Det är min högstadielärare! Han har jag inte sett sedan dess, och blir väldigt förvånad att han känner igen mig! Än mer kommer ihåg mitt namn! Vi pratar ett tag och så.. Men sen måste jag bara fråga om det här fenomenet; att så många av mina gamla lärare känner igen mig och kommer ihåg mitt namn, när jag knappt känner igen dem! Vissa elever gör mer intryck än andra, säger han då. Han kände igen mig på ögonen sa han... Så jag måste verkligen ha gjort ett positivt intryck på mina lärare... Jag som knappt syntes i klassrummet... Lite kul att höra iaf :)

Nu ska jag åka hem och läsa sista boken i triologin Millenium!

XOXO



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0