Är det säkert?

18 skadade på Liseberg

Lagom till att jag ska åka till Stockholm, och troligtvis Grönan, läser jag på svt.se att åkattraktionen Rainbow kollapsade! Alltså vad händer?? Hur bra är säkerheten på nöjesfälten egentligen?? Kommer man att våga åka någonting? Det här var ju inte direkt första gången det hände på Liseberg direkt... Hur kan man glömma Hangover till exempel? Eller när bromsarna på Lisebergsbanan lossnade och vagnen backade in i vagnen bakom (som hände helgen efter att jag hade åkt där)? Inte undra på att folk är rädda att åka. Men vad jag kommer ihåg så har det inte hänt så mkt på Grönan iaf. Så jag hoppas att säkerheten är mkt bättre där!

XOXO

Kommentarer
Postat av: Klabbe

Det är klart man tänker efter när sånt där händer. Men med tanke på hur "ofta" dessa attraktioner används, så tror jag att det är rätt lugnt för dig att åka.





2008-07-15 @ 21:33:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0