Vad har hänt?

Jag har ingen ro till att läsa böcker längre. Och jag vet inte varför. När jag var mindre läste jag ut flera böcker i veckan, för jag tyckte det var så kul. Jag drömde mig bort i böckernas värld. Men jag slutade läsa när jag började på högskolan, för då hann jag inte med det. Och jag var rädd att jag inte skulle kunna släppa romanerna om jag väl började. Jag behövde all min koncentration till kursliteraturen. Men nu kan jag ju faktiskt börja igen, eftersom jag inte pluggar längre. Men nu känns det inte som om jag kan koncentrera mig på boken. När jag börjar läsa, far tankarna i väg och jag glömmer vad jag läser. Varför är det så? Har jag helt kommit av mig i läsandet? Det vore så skönt, om jag kunde koppla bort omvärlden och försjunka i en bok för ett ögonblick. Just nu har jag lånat en bok från mina föräldrar. Och den har jag hållit på med i säkert en vecka, vilket är ganska lång tid, för en bok i den här storleken. Vad gör jag för fel? Kanske är den inte intressant nog? Kanske blir det annorlunda om jag lånar Marian Keyes? Eller kanske måste jag vänta till sommaren, då jag kan lägga mig på stranden och läsa? Tja, jag vet inte. Nåt är galet. Men nu ska jag iaf göra ett försök, eftersom det inte går nåt bra på TV.


Kommentarer
Postat av: emma

när det blir sådär för mig, att tankarna fladdrar iväg är det oftast för att boken inte tilltalar mig och är tillräckligt bra... ;)

2008-02-09 @ 10:44:03

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0