På en Sten vid en Sjö i en Skog

Slaskigt värre ute. Jag blir blöt uppför halva vaderna. Jag kommer fram till biblioteket. Har gått upp relativt tidigt för att få lite gjort. Kommer somsagt fram, tjugo i elva. Dörrarna går inte upp. Kollar på Öppet tiderna. Biblioteket öppnar inte förrän elva. Suck. Vänder om och går in mot stan. Byxorna blir ännu blötare. Var är alla plogbilar när man behöver dem? Går in på Ginas. Kollar på några byxor. Överväger om jag ska prova dem. Plånboken styr och jag går ut igen. Fortsätter in mot stan. Möter några tjejer med plakat om "Framtidspiloterna" som tydligen har mässa i Kristinehallen idag. Går in i Gallerian och sätter mig för att vänta ut tiden lite. Viker upp byxorna. Går sakta tillbaks mot biblioteket igen. Flera människor väntar utanför. Kommer dit en minut i elva. Väntar flera minuter. De är sena. Har sedan problem med att få upp dörren. Men jag kommer tillslut in i alla fall. Hittar nästan hälften av böckerna jag vill ha. Måttligt nöjd. Lånar dem och travar hemåt i snöslasket igen.

Sätter mig vid datorn och kollar det senaste. Fast först sätter jag på ris på spisen. Mat måste jag ha. Nu har jag bloggat ett tag, så det får räcka för tillfället. Funderar på om det är bra eller dåligt att ha en ganska dåld blogg dit inte så många läsare hittar.

Jag saknar Sån E Jag. Har beställt den. Den blev sen. Kommer förhoppningsvis på måndag. Dags för ny musik. Har tröttnat på den gamla som spelas om och om igen. Lyssnar på Gyllene Tider just nu. Har inte lyssnat så mkt på dem sedan i somras, då jag nästan lyssnade ihjäl mig på dem. Men nu kan jag uppskatta dem igen.

Over.And.Out

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0