Hon kommer med solsken till mig

Åh, vad längesen det var jag hörde den låten! Men nu när jag gjorde det (På Singing Bee), så färdades jag genast tillbaks till Stockholm i minnet. Året var 2002 och jag hade precis tagit studenten. Jag fick sommarjobb på ett vandrarhem/café/camping i Årsta. Där var jag i ungefär två månader och varje dag cyklade jag till jobbet. Självklart med radio i lurarna. Den sommaren spelades Östen me´ resten riktigt flitigt på Stockholms alla kanaler. Nu förknippar jag den starkt med tidiga, ljumma, sommarmornar cyklandes genom Stockholm. Det är ett härligt minne.

Det är konstigt (och härligt) hur musik kan förknippas så mycket med ett speciellt minne! På samma sätt som Ingen vill veta var du köpt din tröja förknippas med långa dagar utan solljus, instängd på en fabrik i Habo.





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0