Weird...

Tidpunkt: 15.00
Väder: 4 grader soligt och molnfritt
----

Idag fick jag sovmorgon för jag börjar inte förrän tre, men jobbar däremot till nio-tio när föräldrarna kommer hem. De tog med sig Jacob till San Francisco för att se The Phantom of the Opera.

Så jag bestämde mig för att ta en tripp till centrala Livermore, för att fixa lite julklappar. När jag sitter och väntar på bussen, stannar det en gatu-bil och två män med gula reflexvästar hoppar ut och börjar sopa trottoaren och plocka skräp. Jag sitter och läser en bok samt lyssnar på musik via mobilen. Jag hör dock att någon säger någonting i närheten av mig, så jag lyfter blicken för att se vad det är. Då står en av männen och tittar på mig, samt mumlar något. Han är lite överviktig, och dessutom ger hans ögon mig det intrycket att han inte har "alla hästar i stallet". Jag fattar inte vem han pratar med, men jag tar ur hörlurarna ur öronen för att höra om han kommer att säga något mer. Han fortsätter att titta på mig, och säger tillslut hello. Hello, svarar jag, och fortsätter att läsa boken. Sedan mumlar han något och jag uppfattar det som your name?. My name? svarar jag, något förvirrad. Vem går fram till en främling och frågar vad den heter..? Carin, svarar jag iaf. You are very pretty, säger han sen. Eh, thanks, svarar jag. Men jag vänder blicken tillbaks till boken och fortsätter läsa, för jag tycker han verkar lite knepig... Men ur ögonvrån ser jag hur han går närmre mig, och så mumlar han något igen, så jag får be honom upprepa vad han sa. Do you wanna be friends? säger han då. Friends?? Hm.. vem är den här killen? Eh.. no thanks, svarar jag. Ok, merry christmas, säger han då och fortsätter plocka skräp. You too... svarar jag och återvänder till boken. Några minuter senare slänger han fram ett merry christmas igen, innan han hoppar in i bilen och ger sig av.

Ganska rolig, men konstig situation:) Och tro det eller ej, men sedan möter jag honom igen någon timme senare, på ett helt annat ställe, och då möter han min blick och önskar mig god jul igen!

Ja ja, ville bara dela med mig av dagens händelse! Nu ska jag jobba!

Puss o kram//Carin


Kommentarer
Postat av: Klas

heej

Det är så kul att följa din vardag och hur det går för dig att jobba. Kul me den lilla händelsen när du va på väg förrut. Han ville nog bara väl den där snubben...:)



kram

2008-12-18 @ 20:24:43
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/
Postat av: emma

vi ska flytta in i morfars hus eftersom han ska flytta till lägenhet nu:) så bara ca 300 meter eller nåt;)

2008-12-20 @ 12:37:27
URL: http://emmaliinderoth.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0