Lite uppdatering..

Tidpunkt: 21.00
Väder: 6 grader
----

Så kära vänner. Hur var julen då? Hoppas ni fick mkt god mat tillsammans med härliga människor!

Okej, var ska jag börja nu då..? Jo, på julaftonskvällen blev tjejerna sjuka, de spydde o hade sig. Så Scott fick ringa till sina föräldrar och be dem ställa in resan hit på juldagen. Så juldagen blev väldigt lugn, det var bara vi sex. Men vi åt lite julmat iaf och godis. Jag hade som sagt gjort legymsallad, rödbetssallad och knäck. Knäcken tror jag inte att de förstod sig på. Har iaf inte hört några kommentarer om den. När jag frågade barnen om de ville ha så tackade de nej. Men jag var inte ledsen för det, då fic ju jag mer! =) Rödbetssallade verkade föräldrarna gilla, men inte legymsalladen. Legymsalladen blev inte heller lika god som hemma, så. Dels på grund av att jag hade frysta grönsaker o inte burkärtor o morötter =)

På eftermiddagen försökte jag sätta på Kalle Ankas jul på TV'n, men TV'n ville inte ta emot min CD-skiva, så jag satte mig med datorn i soffan istället och kollade på den där. Men det var ingen som ville joina mig med det. Barnen tittade till på skärmen lite då och då, men inte mer än det.. Men vad kul det var att kunna se Kalle Anka på julen! Jag log emellanåt när jag kunde höra Lailas röst för mig själv, när hon kommenterar eller härmar nissarna i tomteverkstan och Piff o Puff och alla de andra :) Det var kul!

Ja just ja, jag skulle ju ha börjat berätta om paketöppningen, för den ägde ju rum på morgonen! Jag var trött så jag sov till nio. Men då var jag redan för sent ute, för då hade barnen redan öppnat sina paket! Men ååh va mkt de fick! Helt otroligt! Så nu är frågan var de ska göra av alla sakerna, i det här lilla huset! Jag fick oxå väldigt mkt paket! Hade jag inte alls räknat med!

På annandagen däremot kom farmor o farfar o faster och hälsade på, då kände sig tjejerna bättre. Så då blev det lite mer julbord. Inte så mkt som vi brukar ha hemma på julen, men tack vare rödbetssalladen och legymsalladen och den fina dukningen så kändes det ändå som jul:) Och rödbetssalladen var populär, den tog slut! =) Sen var det mer paketöppning och barnen fick ändå mer julklappar! Tjejerna fick två stora gossedjurshästar som de kan rida på! Gissa om lyckan var gjord!

På annandagskvällen var det dags för Jacob att bli sjuk. Tänk vad barn ser ynkliga ut när de inte mår bra... Och i morse när jag vaknade så var Scott sjuk. Så nu är det bara jag och Ann kvar! Får se om jag klarar mig, eller hur det blir.. Bara jag inte blir sjuk över nyår! :S

I går ringde en au pair till mig. Mai heter hon, och hon bor inte så långt från mig. Vi har e-mailat lite men inte träffats någon gång, så vi bestämde oss för att träffas igår! Så Ann skjutsade oss till ett Starbucks! Och så satt vi där och pratade en timme. Kul att någon mer bor här i Livermore! =) Och idag träffades vi igen, och åkte till Stoneridge Mall. Men det var ingen bra shoppingdag för mig.. Hittade INGENTING som jag gillade.. Men det kanske var bra, då sparar jag lite pengar istället :)

Här kommer lite bilder från när jag var på vandring i bergen i Livermore.
























Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Maria

Hej Carin! Jag hoppas lill*n inte kommer samma dag som bröllopet bara.. det är ju dels det och sen Christofers födelsedag... så helst några dagar efter :-). Hur länge är du hemma?



Får väl önska gott nytt år nu jag istället, är ju lite sent ute att önska god jul... Jag & Anders firade hemma hos mina föräldrar i år så det blev en lugn jul för oss. Jätteskönt - det är väl den sista lugna på ett tag... Kram!

2008-12-29 @ 13:09:44
URL: http://blogg.aftonbladet.se/15417
Postat av: Klas

hej Carin

God jul på dig och ett gott nytt år. Jag skriver det nu ifall jag glömmer det sen..:)

Men det var fasligt va GRYMT fina bilder du tagit. Jag förstår att du trivs där, för det är sjukt va fint de va där. Man skulle bra gärna vilja åka dit faktiskt. Måste också säga att det är bra kul att följa dina öden och äventyr i USA.



kram

/Klas

2008-12-29 @ 14:59:25
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/
Postat av: Klas

hej Carin

Kul att du hörde av dig, det var ett tag sen jag hörde från dig. Men jag blir lika glad varje gång jag ser ditt namn under en kommentar i min blogg.

Nu till det där med maten, de där bilderna var tagna innan maten hade kommit på bordet. Dumt nog så skulle jag självklart ha tagit bilder på maten också.



Idag ska jag åka till Romme och åka slalom..:)



kram på dig

2008-12-30 @ 10:42:30
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/
Postat av: Joakim Wennberg

Tjena, Gott nytt år på dig:D Jag har börjat plocka fram lite smått med mera...tre dagar på mig så tror inte det ska vara någon fara! Men säkert något man kommer på i sista stund...brukar ju vara så :P kram

2009-01-02 @ 02:04:47
URL: http://joakimwennberg.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0