Julfunderingar

Tidpunkt: 18.10
Väder: 9 grader, regn
----

Avskyr inte ni oxå när ni har ägnat flera minuter åt att skriva en text, och så försvinner allt..? Det hände precis mig. Hade skrivit ett långt inlägg om min jul och skulle precit publicera det. Men då försvann allt! Så nu försöker jag samla tankarna och komma ihåg vad jag skrev... Så nu börjar jag...

Julen närmar sig sägs det... Det är ungefär så det känns iaf. I almanackan står det att det är 2 dagar kvar till julafton, men jag har inte alls någon känsla för det. Visst, det är julpyntat i huset med julteckningar, jultomtar, julböcker och filmer och så vidare... Men den här myskänslan som brukar infinna sig finns inte här. Julen för mig är ett vinterlandskap, med adventsgranar utomhus och adventsstakar i fönstrena. Inne lyser levande ljus upp i mörkret och det är dekorerat med juldukar, tomtar, adventsljusstakar och adventsstjärnor. Och på julafton samlas hela tjocka släkten för att äta julbord tills man spyr (nästan iaf), spela spel, skratta, umgås, berätta historier, äta julgodis och somna till Kalle Anka. I år kommer det inte bli något av det för mig. Jag och Kirsten har kommit fram till att vi får ett år utan jul helt enkelt, det är iaf så det känns. För en gångs skull kommer tidsskillnaden väl till pass, för klockan är bara sex på morgonen här när ni redan har satt er framför TV'n, så er julafton är så gott som över när min precis har börjat.


Min jul kommer iaf se ut så här:

Julafton: Jobb, jag passar barnen mellan 08.00 och 12.00 medan föräldrarna fixar det sista. Sedan skjutsar de mig till BARTstationen och jag tar tåget in till SF. Där möter jag upp Kisten och Rikke och vi beger oss till Norska kyrkan där det är julgudstjänst klockan två och klockan fyra. Sedan är det julbord klockan sex som jag och Rikke har anmält oss till. Det kommer att vara massa skandinavier där, så det blir nog trevligt! Eller så följer jag och Rikke med Kirsten hem till hennes familj, för de har sagt att vi gärna får komma och äta med dem. Jag får se hur jag gör. Sen vet jag inte om jag kommer att spendera natten i SF. Hade tänkt så först, men sen visar det sig att bussarna från BARTstationen går så dumt på juldagen, och Ann vill inte ut och åka något på juldagen. Så endera blir det taxi, eller så åker jag hem på julaftonskvällen.

Juldagen: Jag är ledig, men kommer ändå vara med familjen, för jag vill se hur deras jul går till. Klockan tre är det lunch (jag vet, mitt i Kalle Anka!;) ). Jag har dock lyckats få tag på Kalle Ankas jul från 2006 så jag kanske sätter i den i TV'n =)

Annandag jul: Ledig dag, har dock inte gjort upp några planer än, så jag får se...

Det var min jul det, förhoppningsvis blir det trevligt...

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0