Underbar onsdagskväll

Tidpunkt: 12.55
Väder: 11 grader
----

Idag är det riktigt kyligt tycker jag. Hade tjocktröja och täckjacka och fingervantar på mig när jag cyklade för att hämta Molly från förskolan. Jag måste ta reda på om Kate och Molly oxå har vantar, för speciellt Kate händer var helt röda efteråt! Usch, tycker inte om det! Vart tog sommaren vägen? :)

Igår var en ganska jobbig dag med tjejerna... Så jag var glad att Ann kom hem redan vid halv fyra-tiden. Då klädde jag på mig varmt och tog en promenad. Jag gick till ett nytt ställe i Livermore där jag inte har varit innan. Tog ca 20 minuter, och där fanns det lite olika restauranter och lite affärer. Jag gick in i Rite Aid. Det är en all-butik, där man kan hitta smink, dricka, julsaker, godis, batterier, kort, glass, korv, ja allt möjligt... Sedan gick jag till Starbucks, beställde en Strawberry and Cream och satte mig och läste Cosmopolitan som jag hade köpt på Rite Aid. Det var bara så skönt att komma ut från huset, och vara för mig själv ett tag. På ett tyst ställe, inga barn som väsnas i närheten:)

När jag suttit där ca en timme ringde Kirsten och undrade om jag hade tänkt åka till Dublin (det var ju onsdag). Det hade jag egentligen inte, för jag hade fått för mig att hon inte skulle dit. Men nu hade hon ändrat sig, så jag traskade hem igen, för att höra om jag kunde få skjuts dit. Men de hade annat för sig, så Kirsten kom och hämtade mig istället, och så åkte vi till Dublin. Det blev en liten (eller ganska stor, kanske..) omväg för henne, men vad gör man inte för sina vänner? Haha:)

Så vi åkte till Dublin och satte oss på vårt favorithak, Taxi (ett hamburgerställe). Här talar vi inte om några McDonald's-hamburgare, utan de här är riktigt goda! Och söt och trevlig personal:) Så vi satt där ett tag o snackade skit o skrattade och uppdaterade varandra på vad som hänt sen sist.

Vid niotiden bestämde vi oss för att gå till Starbucks, där au pairerna träffas. Då vi kom en timme efter alla andra, så fanns det inte många stolar kvar... Men vi lyckades få tag på några iaf. Där träffade vi några väldigt roliga amerikanare! En helt underbar o crazy kväll var det! Jag skrattade så jag fick ont i magen! =D En av amerikanarna har t o m bott i Danmark i åtta månader så han kan både danska och svenska! Det var helt otroligt! En amerikan som inte bara vet var Sverige ligger, utan även talar språket! :) (Dessutom kunde han flytande finska, men det ska vi inte tala om...)

Den kvällen behövde jag verkligen, efter en jobbig dag! Underbara människor! =)

   

Förresten, jag har ett till underbart citat från Molly när hon ser mig efter besöket hos frissan:
- You look silly!
Well... tack för den Molly! =D

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0