20 december

Tidpunkt: 11.50
Väder: 4 grader, soligt
----

I natt var det frost ute. Det är kallt. Jag som trodde jag var i Kalifornien..??
Skönt med helg säger jag bara! Idag är jag inte på så gott humör. Jag vet inte om det beror på att det är 4 dagar till jul och jag inte har någon julkänsla. Eller om jag helst skulle vilja åka hem till Sverige över jul och sedan komma tillbaka. Eller om planerna för nyår säkerligen inte kommer att bli av. Eller helt enkelt att det står en bil härutanför som sällan används och jag kan inte använda den för att jag inte har något kaliforniskt körkort! Jag känner mig så fast här ute, om jag ska ta mig någonstans måste jag endera ta bussen (vilken man inte kan lita på, samt den tar väldigt lång tid) eller be om skjuts. Eller ta cykeln. Men det här samhället underlättar verkligen inte cykel- (eller gång-) trafiken! Det är så svårt att ta sig fram med cykel! Och sedan det faktum att jag har haft körkort i snart åtta år, och det skulle inte vara några problem i praktiken att jag använde bilen! Allt jag behöver är att någon visar hur den automatväxlade bilen fungerar, sen kan jag ta mitt himla körkort!! Hur svårt kan det vara lixom?? Jag vet många au pairer som började köra redan efter en vecka! Och de har bara haft körkort i ett år innan... Och behöver inte ens ta ett kaliforniskt! Ja, lite irriterad är jag...

Men jag bjuder iaf på ett citat från när jag sitter i fotöljen i vardagsrummet och Kate kryper upp i mitt knä för att kolla på Dora.
- I like you, säger hon till mig.
- I like you too, Kate.
[Tystnad]
- My Chim! (Kates namn på mig)
säger hon sen och trycker sig närmare mig.

Gulligt, eller vad..?? :)

Igår var jag ute och åt med B. Vi gick till en typisk amerikansk restaurant, tror den hette Chilis. Mkt god mat var det och jag blev riktigt mätt även om jag inte åt upp allt! Buffalo wings i BBQ sås var en höjdare! Synd att ja inte tog med resterna hem i en doggybag.
Efteråt skulle vi gå till Safeway för att handla lite popcorn. Safeway ligger på andra sidan parkeringen, och det kanske är 50 meter dit (jag är dålig på ögonmått, men det var en stor parkering i B&W- eller ICA Maxi-format, kanske..). Iaf, när vi kommer ut från restauranten börjar jag gå mot Safeway och då slänger B ur sig: Are you going to walk there? Haha, det tyckte jag var jätteroligt! Det är precis som en av punkterna på Du vet att du är au pair i USA när... som jag skrev förut, att amerikanarna tar bilen från dörr till dörr! Sen försökte han sig på en bortförklaring att det inte alls var så han menat! Men jag vet nog vad han menade =D

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0