Blogg, Dublin och pott-träning

Tidpunkt: 10.20
Väder: 13 grader, soligt
----

Om ni visste hur svårt det är att skriva blogg egentligen... Det är ju inte som att skriva brev, för då vet man ju vem man riktar sig till, och så skriver man på ett visst sätt. När man skriver blogg så har man egentligen ingen koll på vem som läser. Med samma text så försöker man rikta sig till både nära vänner, föräldrar, syskon, f.d arbetskamrater, far- och morföräldrar, killar, tjejer. Skriver ni likadant till era vänner som till era föräldrar, t ex?  =)
Bara en tanke jag hade, hihi:)

Igår kväll åkte jag till Dublin och träffade Kirsten och lite annat folk. Bland annat några sköna amerikanare! Vad otroligt roliga de är, de har sin egna jargong som bara amerikanare har =) Jag har bland annat lärt känna en kille som bor här i Livermore och han erbjöd sig skjutsa mig till Dublin när jag ska dit på onsdagarna. Nice! Slipper jag fråga min värdmamma om skjuts hela tiden... But what if you are already in Dublin, or you are not at home? frågade jag honom. Then I come and get you, svarade han då. Sjysst :)

Och så träffade vi lite tyskar och lite svenskar oxå... Fick reda på att ytterligare en au pair kommer åka hem tidigare än beräknat. Redan på torsdag nästa vecka rättare bestämt... Vad trist när det inte blir som man har tänkt sig. Vissa familjer är verkligen helkonstiga. Fast alltid har det ju inte med familjen att göra, vissa passar inte som au pairer heller... Men hon kommer att få fira en svensk jul och nyår med familj och vänner, lyllos henne! :) 

Det kommer nog gå snabbt att vänja Kate av vid blöjan. Idag när vi kom in t ex så gick hon direkt till toan och tog av sig blöjan och satte sig på toaletten! Jag hann inte riktigt med där, utan när jag kom till toadörren så satt hon där och log åt mig! Underbart! =)

Nu ska vi cykla och hämta Molly.

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0