Första advent i San Fransisco

Tidpunkt: 23.30
Väder: 8 grader, stjärnklart
----

Jag har inte varit så duktig på att uppdatera min blogg den senaste tiden, och det har jag lite dåligt samvete för... Ibland är det ingenting nytt som händer, men ibland är d väldigt mkt, o så hinner jag inte skriva något. Eller så strular internet, så jag inte ens kommer online..

Nu har första advent passerat. Jag antar att de flesta av er gick till kyrkan? Det hade även jag tänkt att göra. Men jag och Kirsten blev sena, så vi kom lagom till fikat.. Lite snopet... Så istället satt vi på kyrkans terass och granskade den underbart vackra utsikten över viken med alcatraz och Golden gate. Det var underbart väder, med blå himmel och strålande sol och många segelbåtar i vattnet! Jag ringde min moster som fyllde år igår och hon tyckte det var så overkligt att jag hade den utsikten medan hon satt hemma i ett mörkt sovrum i sin lägenhet! :) Jag tycker samma sak när jag hör er prata om snön. Det är så overkligt att föreställa sig snö just nu.. Det här kommer helt enkelt vara ett år utan vinter för mig...

Jag skrev tidigare om att mina värdföräldrar skulle åka iväg till Wal-mart klockan 05.00 för någon dag sedan. De gjorde dem även. Men de vände på parkeringen, för kön in i butiken var 100 meter utanför! =) Så de åkte hem igen, och åkte tillbaks vid sjutiden. Då kom de in iaf! Själv blev jag väckt tjugo över sju av Molly som ropade efter mamma. Så jag gick upp för att se hur det var med henne. Men det var ingen fara. Hon låg och kollade på tv. Så jag gick tillbaks till sängen igen, trött som jag var. Men där fick jag inte vara ifred! Istället kom Kate och ville att jag skulle läsa för henne! Så vi låg i min säng och läste böcker. Efter det gick jag upp och duschade. Det blev ingen sovmorgon för mig den dagen... =)

Idag när jag kom hem vid 21.30-tiden (hade sovit hos Kirsten i natt) så låg det en chokladkalender på min säng! Gissa om jag blev glad! Ingen jul utan chokladkalender! =) Så nu kan Martin få öppna godiskalendern ifred, så det så!

Nu ska ni få se lite underbara bilder från underbara San Fransico! Titta och avundas! ;-)

Har man ingen snö, får man använda annat material till att
göra snögubbar... Denna finns i Emeryville.



Taget från norska kyrkans terass.


Julgranen i bakgrunden ska tydligen vara i klass med den i
Rockafeller center i New York. Men jag tvivlar...




Här kan man hyra skridskor och få lite vinterkänsla. Men
jag avstod att glida runt i ring i snigelfart och trängas med alla
andra på minimal yta.


Golden Gate i solnedgång. Taget från norska kyrkans terass.


Svenskt möter norskt som möter amerikanskt.
Jag ser så mkt fram emot att visa allt det här för er, mor o far! =)

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0