1:a december

Tidpunkt: 13.50
Väder: 17 grader, soligt
----

I morse sov tjejerna väldigt länge. Jag gick som vanligt upp vid sjutiden, men då låg Molly i soffan och halvsov och Kate låg i sin säng. 45 minuter senare började Kate gnälla så jag gick in till henne. Men hon ville fortfarande inte att jag skulle lyfta upp henne, så jag lämnade henne där, och hon låg kvar i sängen i säkert en kvart till.. Så jag fick en timme för mig själv på morgonen, vilket var ganska skönt :)

Idag har jag gjort snöstjärnor och en adventsljusstake av papper, så att jag kan få lite julkänsla iaf:) Och dessutom lyssnar jag på massa svensk julmusik! Men trots det så får jag ingen riktig julkänsla. Kan nog bero på att det inte är så där mysigt mörkt ute som jag är van vid, och marken är inte vit...

Så här ser det ut i mitt rum just nu, man gör väl vad man kan :)



I morse öppnade vi första luckan på adventskalendern. Vi hade en varsin chokladkalender, alla barnen och jag :) Men jag blev lite snopen när jag öppnade första luckan, för den var tom! Ingen bra start =( Fick lov att kika lite på 2an för att se om även den var tom. Men det var den inte! Sen kom jag på att jag höll i Jacob's kalender, för våra är lika! Min var ju fortfarane inplastad, haha! Pinsamt! =) Så jag fick min choklad tillslut :)



Fina snöflingor, va? :)



Lite adventsstämning vill jag allt få...

Förra veckan köpte jag fem DVD-filmer på rea. Det var bara sådana som jag har sett och tycker är väldigt bra, med undantag för The notebook. När jag stod och läste på den i affären kom en kvinna fram till mig och sa: That movie is really good! One of the best I've seen. Och sedan är det andra som oxå har sagt att den är väldigt bra, så jag fick lov att köpa den oxå =) Tänka sig, jag som aldrig köper filmer :)



Rush hour 2: $2
Underbar komedi och action i ett! Jag älskar alla Jackie Chan's filmer! Han är så rolig!

Devil wears Prada: $6
Mkt bra film som jag sett på bio.

Pay it forward: $2
Otroligt bra film med ett väldigt bra budskap. Film som ALLA borde se!

Ocean's thirteen: $6
Jag älskar att Ocean's filmerna. De allra bästa och snyggaste skådespelarna samlade i samma film, kan det bli bättre? =)

The notebook: $6
Har jag som sagt inte sett än, men det ska det snart bli ändring på...


Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0