Finally...

Tidpunkt: 14.50
Väder: 17 grader soligt/molnigt
----

...nu står pepparkaksdegen i kylen och stelnar till sig.

Jag köpte ju pepparkaksdeg på IKEA för någon vecka sedan som jag sedan bakade av med tjejerna. Men det blev inte mkt alls. Bara två plåtar! Det räcker ju ingenstans... Så jag bestämde mig för att göra en egen deg, utifrån mors recept. Men det har tagit ett tag innan jag har fått tag på alla ingredienser. Ingefära, kanel och nejlika hade vi hemma, men inte bikarbonat och kardemumma. Och inte heller bakplåtspapper. Så Ann åkte till affären för att handla det här igår. Men kardemumman var väldigt dyr, 13 dollar kostade en burk! Så det köpte hon inte. Och bikarbonat hade hon inte hört talas om, men efter lite överläggning med min kära mor, så kom jag fram till att jag lika gärna kunde använda bakpulver om jag fördubblade antal matskedar. Så nu har jag gjort en deg utan kardemumma och med bakpulver istället för bikarbonat. Det blir spännande att se hur det kommer att bli! Den smakade iaf som vanligt, när jag testade den! =) Och det luktade underbart! Äntligen lite smak och doft av jul! =) Så nu ligger den som sagt i kylen och stelnar till sig, och så ska vi baka ut kakor endera i morgon, eller nästa vecka. Jag har ju tänkt åka till Oakland i morgon, men jag kanske hinner baka lite på morgonen... Vi får se..

Hur går det för er med lussebulls- och pepparkaksbaket då? =)

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Klas

Jag har bakat lussebullar ikväll faktiskt. Och det gick rätt så bra....jag är mäkta förvånad själv...:)

2008-12-13 @ 00:09:29
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0