Dementi!

Tidpunkt 10.10
Väder: 7 grader
----

Först och främst måste jag be om ursäkt om jag har orsakat någon form av uppståndelse med ett tidigare inlägg. Jag ska inte gifta mig i vår! Det var ett skämt, när jag väl väljer min blivande make kommer det vara någon som jag kommer att ha för mig själv och inte dela med andra fruar eller män! =) Så, nu har jag sagt det. Ni behöver inte vara oroliga! När jag väl släpper den nyheten kommer det inte vara via bloggen, utan från mun till mun!

Idag är det den 25:e december, juldagen, och julen är redan över för de flesta av er. Här i USA firar man jul på juldagen och inte på julafton (de flesta iaf). Igår jobbade jag mellan åtta och tolv, sedan bytte jag om och blev skjutsad till BART. På tåget mötte jag upp Kirsten och så begav vi oss till kyrkan där gudstjänsten (på norska) började halv tre. Det var mkt folk där så vi blev tvugna att sitta längst bak, och såg inte så mkt av det som hände. Trots att det var på norska var det lätt att förstå, och så sägs det ju samma saker varje år :) Textläsningen lästes dock av en liten svensk tjej. Hon var såå duktig! =) Hon läste väldigt fort, men på grund av att hon läste så högt så var det lätt att förstå vad hon sa iaf!

Efteråt var det inget kyrkkaffe, för nästa gudstjänst skulle börja klockan fyra. Då fick Yvonne tag på mig (svenska assistenten i kyrkan) och frågade om jag ville läsa texten på nästa gudstjänst. Men hur skulle jag kunna mäta mig med den lilla tjejen som läste innan...?? :) Men det blev iaf så att jag läste, dock innantill. Nästa gång vill jag nog veta mer i förväg om jag ska läsa, så jag kan plugga på lite, så jag inte bara står o tittar ner i bibeln! =) Men det gick bra iaf. På den här gudstjänsten var det mycket ungdomar, vilket var kul!

Efter gudstjänsten samlades vi och drack glögg och åt pepparkakor, medan kyrksalen gjordes om till matsal. Och sen blev det julbord! En minivariant dock... Saknade en massa mat... Men, men. Det var trevligt iaf, jag hamnade vid trevliga människor. Både såna som var där på praktik, som pluggade där, som hälsade på dotter och syster och pojkvän, och så au pairer förstås. Vi sjöng både norska och svenska sånger. Sen blev det ringdans kring granen en trappa upp, och då turades vi åter om att sjunga norska och svenska sånger. Vi sjöng bland annat om grodor, musikanter, hur vi vasker vårt töy och hissigproppar! Efter det kom tomten! De som ville fick sitta i hans knä och bli fotade och sedan få en godispåse!

Det var en trevlig dag, men jag blev tvungen att åka hem redan vid åtta, eftersom det tar så lång tid att komma hem. Hade gärna stannat längre. Sen när jag kom till BARTstationen hade jag världens otur så jag missade precis tåget! Så jag fick vänta hela 30 minuter på nästa! Har aldrig väntat så länge förut! Så tjugo över nio kom tåget och jag var framme femtio minuter senare. Jag ville då inte ringa och störa mina värdföräldrar så sent på julafton, så jag tog bussen hem, vilket gjorde att jag inte var hemma förrän vid midnatt! Nästan fyra timmar, kan ni tänka er! Suck...

Då hade Ann köpt grädde, så då kokade jag knäck. Det blev dock inte så många, bara 25 st. Men iaf något:) Och de blev helt ok! Har dock inte hört familjens reaktion än...

I morse vaknade jag nio av mina kära föräldrar som ringde på mobilen. Så då gick jag upp, och då hade familjen redan öppnat sina julklappar. Mina låg dock kvar under granen, samt de som jag hade slagit in till dem. Jag kan inte tro så mkt julklappar jag fick! Hade jag verkligen inte väntat mig! Jag fick: en tjocktröja, två tunnare tröjor med dragkedja, ett linne, två böcker (ettan och tvåan i Twilight-serien) samt ett foto på barnen när de sitter i jultomtens knä och ett fotoställ. Sen fick jag även en julstrumpa där det stod Let it snow på. Passande till mig va :) Och i den hade jultomten lämnat choklad, lipsyl och en DVD-film: American beauty.

Igår blev tjejerna sjuka och spydde, så farmor, farfar och faster blev tyvärr tvugna att ställa in resan hit. Så det blir bara vi sex på julmiddagen. Vi får se hur det artar sig:) Själv är jag lite nyfiken på hur legymsallade och rödbetssalladen blev, och vad amerikanerna säger =)

Hoppas ni har haft en god jul där hemma i sverige! Jag har saknat min familj så otroligt mkt den här helgen, så nu är jag glad att den snart är över! ;-) Så nu ser jag fram emot nyår! Och sen min födelsedag då mor o far kommer! Hurra! =)

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Krisin o Samuel

Vi har saknat dig med!! Det var en tom plats vid julbordet! :( Hoppas du haft det skönt iaf. Sluta skräm oss så där med nyheter! Familjen MÅSTE ju få godkänna! ;)



Ha det superbra!! Vi saknar dig!

Massa kramar bästa syrran!

2008-12-26 @ 20:15:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0