Dagens händelse

Tidpunkt: 18.20
Väder: 7 grader
----

Idag har jag bakat pepparkakor! De blev väldigt goda! Fast smakade lite annorlunda pga den uteblivna kardemumman.. Och blev lite ljusare oxå, kan det ha något samband..? Jag fick hjälp av Molly och Kate de första tio minuterna hihi:) Men gissa vad som händer när jag har typ 2-3 plåtar kvar att grädda. Jo ugnen lägger av! Vi fattar ingenting. Ann hade precis satt igång spisen för att fixa lite lunch. Men tack o lov var jag nästan färdig, fast det är ju inte roligt att sluta, innan man är klar. Så jag la in den resterande pepparkaksdegen i kylen, och vi väntade tills Scott kom hem. När han tittade efter visade det sig att några kablar hade smält på baksidan. Duktig som han är lyckades han fixa det temporärt iaf...
 


Just nu är jag lite uttråkad.. Har inte gjort någonting vettigt idag förutom pepparkakorna. Jag har gett mig själv ett löfte; jag ska inte spendera en till hel lördag och endast vara hemma! Vill ut o träffa folk, o titta på folk! Önskar att ja bodde mer centralt! Eller iaf kunde få använda familjens bil så jag kunde ta mig någonstans! Har ingen lust att gå eller cykla i mörker...

Igår var det student- och au pairmöte i norska kyrkan inne i SF. Hur kul som helst! Men inte alls så mkt folk som d brukar vara. De är väl upptagna med julbestyr! Vi klädde en gran, åt risgrynsgröt med kanel o socker (dock saknades mjölken, kan ni tänka er!), sjöng svenska, norska och engelska julsånger och till sist dansade vi runt granen! =) Då sjöng vi varannan låt på norska och varannan på svenska! Men pianisten var norsk, så när det var vår tur att välja sång, måste vi göra det själva (och vi var bara ca 5st mot norskarna som va 20-30), så då gällde det att klämma i, hihi! :) Och vi var inte alls beredda på att ha massa julsånger att komma med, så vi kom inte på så många:( Bara prästens lilla kråka, o små grodorna o nån mer... Små grodorna var det till och med nån norsk som föreslog! Det är det man förknippar med Sverige! Barn o vuxna som hoppar runt och gör konstiga rörelser med händerna! Haha:)

Här är Sverige-laget :) (Plus en norska, gissa vem! ;) )

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Maja

Hallåhej! Låter som du fixar å trixar med det mesta för att få julstämning! Bra det! Typiskt att ugnen lägger av! Men tur att mannen i huset är händig!:) Men det låter lite läskigt att kablarna smält... hmmm. Vilken succé du gjort med potträningen! Den som är envis får resultat! Vill önska dig en trevlig och glad tredje advent! Ta hand om dig! Kram från Maja

2008-12-14 @ 10:37:00
URL: http://majalenasofi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0