Citat

Tidpunkt: 22.45
Väder: 7 grader kallt
----

Ibland kommer det riktiga guldkorn ur barns munnar! Det är helt underbart! =) Här är några exempel:

Jag är ute och går med Molly och Kate, då det cyklar förbi en tonåring på en liten cykel. Ni vet sådana som tonåringar tycker det är så tufft att cykla på nu för tiden. Molly träffar iaf helt rätt när hon säger:
- Haha look! [pekar] there is a big boy on a kid's bike!

Jag kommer hem vid sextiden efter min promenad. Scott sitter i vardagsrummet (som är precis innanför dörren) tillsammans med de tre barnen. Jag frågar honom var Ann är någonstans (undermedvetet; jag vill ha skjuts, men försöker ta reda på om det är möjligt, innan jag ställer frågan.) och han säger att hon snart är tillbaks för att hämta Jacob till scouterna.
(Scott) - Did you wanna go with her?
(Jag) - Well, I think I want to go to Dublin.
(Molly) - How are you going to get there?
(Jag) - Haha, Yes, that's the problem. :)
(Scott) - Haha, you really asked the right question, Molly!

Den här diskussionen hörde jag inte, men Scott berättade för mig senare:
(Molly) - Dad, why do you call me Molly?
(Scott) - Well, because I think its pretty. Do you like it?
(Molly) - No.
(Scott) - What do you wanna be called then?
(Molly) - Carin.

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0