A new experience

Tidpunkt: 10.30
Väder: 10 grader, soligt (frost på morgonen)
----

Idag fick jag ta cykeln och cykelkärran för att lämna Molly på dagis, för hon krånglade så mkt på morgonen att Ann inte hann ta med henne när hon åkte till jobbet. Och det gick riktigt bra. Jag gav henne frukost, vi tog det lite lugt på morgonen, tjejerna tittade på TV. Sen klädde de på sig och borstade tänderna och vi cyklade iväg. Men, vad svårt det var att lämna Molly! Hon klamrade sig fast i mig och ville inte att jag skulle gå. Jag undrar om hon alltid är så..? Hon är blyg i början på nya ställen, eller med nya personer, men när hon har vant sig så kommer hon igång. Men nu fick jag stanna länge och försöka få henne att gå till sina kompisar och leka. Men jag förstår inte varför jag inte fick någon hjälp av förskolelärarna? De stod bara precis utanför dörren och drack kaffe och pratade med varandra. Varför kom de inte fram till oss och pratade med Molly? Nu fick jag själv efter en lång stund gå fram till dem (med Molly fastklamrande vid mitt ena ben) och säga "Im leaving Molly now" och då (efter ett tag) gick Molly över till henne och klamrade sig fast vid hennes ben istället... Men läraren satte sig inte ner och pratade med Molly, utan stod där med Molly vid benen och drack sitt kaffe.... De verkar inte vara så öppna och hjärtliga iaf... Synd...

Pott-träningen med Kate går riktigt bra! Jag låter henne gå utan blöja när vi är hemma, och det har inte hänt en olycka i soffan! Hon säger till när hon behöver kissa, och jag hinner inte ens läsa någon bok när hon sitter där! Och hon frågar inte efter det heller. Det enda hon frågar efter är godis, efteråt:) För jag ger henne en godisbit för att hon har varit så duktig! Det kanske inte ni skulle göra i Sverige, men man tar väl seden dit man kommer, hihi:)

Nu ska jag fortsätta med lunchen. Om en timme är det dags att hämta Molly.

Puss o kram//Carin

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0