3:e december

Tidpunkt: 09.50
Väder: 8 grader
----

Igår var en mycket jobbig dag. För det första, så var det första dagen med min nya frisyr, och jag blev inte riktigt nöjd. Det är det som kallas bad hair day. Jag tyckte det blev för kort.. och det är ju aldrig roligt.
Men för det andra så var två-åringen för mycket helt enkelt. Fyraåringen var i skolan, så jag hade bara en att ta hand om. Men det kan vara mkt jobbigare än att ha hand om två. För om de är två, har de varandra att leka med. Igår höll Kate på att make me crazy! Hon skulle vara överallt på samma gång och kunde inte vara still en sekund, inte ens när vi skulle äta. Och hon tjatade om samma sak hela tiden, och det spelade ingen roll om jag svarade eller inte... Till och med hennes mamma tyckte hon var otroligt dryg, och hon träffade ju inte Kate förrän klockan fem på eftermiddagen. Jag hade ju haft henne hela dagen... När vi t ex var i en affär så tog hon syrrans läsk och helt sonika hällde ut den på golvet inne i butiken... Men, men.. idag är en ny dag..

Och idag prövar jag en ny tektik med pott-träningen. Hon får gå utan blöja, och än så länge funkar det. Hon kissade inget i morse, men efter att ha gått blöjlös i någon timme så sa hon till mig att hon ville gå och kissa på toan och jag hann inte ens läsa en bok för henne, det kom på en gång! =) Så det ska vi försöka med idag, förhoppningsvis blir det ingen olycka på golvet eller i soffan...

Nu måste jag gå... hörs senare!


Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Klabbe....Faluns nya jultomte....:)

Jag önskar dig verkligen all lycka och framgång i USA....lycka till med allt.



kram

2008-12-03 @ 22:50:38
URL: http://klabbesworldtwo.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0