Från Sthlm till Leksboda

Nu är jag tillbaks i Leksboda igen, och jag är hur trött som helst... Fattar inte varför... När blir jag pigg??

Av en ren slump hade jag bokat biljett på samma tåg som min moster och kusin (8 år) på söndagsmorgonen. Kul med lite sällskap! Det var ju dem jag skulle sova hos :) Så jag satt och snackade och spelade kort med min kusin. Inte mkt sömn blev det den resan, fast jag var trött:)

På söndagen åkte jag hem till J.. Mkt trevligt och mysigt! ;-) Sen åkte jag hem till min moster på kvällen och sov hos dem..
Klockan nio på måndagsmorgonen hade jag intervju på ambassaden. För att inte komma för sent var jag där 08.40. Då var det inte så mkt folk där. Dock kom jag inte igenom scanningen förrän halv tio lr nåt. Vid nio verkade det som om kontrollmännen tog en fika-paus.. Skumt.. Väl inne på ambassaden var det mer köande. Nu till en lucka där alla pappren skulle lämnas in. Sen var det bara att sitta ner och vänta tills de ropade upp mitt namn. Halv tolv tror jag de ropade upp mig, och tjugo i tolv var allt klart och jag kunde gå. Så efter tre timmars köande fick jag åka hem igen. Om några dagar kommer passet med visumet istämplat hem på posten.

När jag hade ätit lunch och slappat lite, gick jag till min kusins skola för att hämta honom. Det var kul att se hur det såg ut där :-) Så jag jämförde lite, och jag måste nog erkänna, att det går inte att jämföra med Montessoriskolan i Falun... Men, men.. Min moster sa att det var en bra skola iaf.. På eftermiddagen lekte jag lite kurragömma med min kusin och några av hans kompisar, på innergården, och så spelade han lite gitarr för mig.. Han är så duktig! :-)

På tisdagen åkte jag hem till Leksand igen. Men när jag skulle byta tåg i Blge ringer en annan av mina mostrar och frågar om jag vill flyga hem från Blge istället! Självklart! :) Hennes sambo har nämligen ett eget plan. Så det gjorde jag! Skoj var det! :) Så här ser Leksboda ut från ovan:


Nu ska jag äta lite och sedan sova. Må så gott!

XOXO


 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0