Ompackning pågår...

Nu har jag öppnat väskan igen och tagit ur alla kläder. Jag har bestämt mig för att lätta lite på packningen och bara ta med det som jag absolut vet att jag kommer använda. Jag fick ett tips från en nuvarande Au Pair att man bara ska ta med sig kläder för de första två veckorna, för sedan kommer man att köpa kläder, och då vill man inte använda det man tog med från Sverige.. Och det stämmer nog ganska bra det.. Det vore himla skönt om jag bara hade en väska att checka in! Så det ska jag försöka med nu :)

And guess what.... visumet kom inte idag! Så jag ringde till CulturalCare och lät nog lite smått panikslagen.. Men där var de som vanligt lugna och vänliga och sa att jag inte skulle oroa mig. De skulle ringa upp ambassaden och höra var mitt visum var, och sedan återkomma till mig. Endast tio minuter senare ringde de tillbaks och berättade att mitt pass hade fastnat i skrivaren (hur nu det kan hända..??) men att någon på CulturalCare skulle gå dit senare idag och hämta det, för att senare buda det till mig! Så jag kommer få det i eftermiddag eller i morgon. Tänk vad allt går att ordna så bra. Jag säger då det; ska ni åka som au pair, åk med CulturalCare! Oj, det lät nästan som en slogan, hehe:)

XOXO

Kommentarer
Postat av: sophie

Vart ska du resa ?

2008-08-22 @ 14:53:00
URL: http://simonssons.blogg.se/
Postat av: Klas

Vad jobbigt det lät med strulet med ditt visum. Det är inte kul att råka ut för sånt precis innan man ska åka. Men skönt att allt redde ut sig för dig.



kram

2008-08-22 @ 22:04:16
URL: http://klabbesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0