Lite uppdatering ar val pa sin plats...

Klockan ar 07.40 amerikansk tid och jag sitter i datasalen. Jag har nyss atit frukost och om 35 minuter borjar forsta lektionen. Maten pa det har stallet ar helt otrolig! Fast lararna ar noga med att papeka att det absolut inte ar typiska amerikanska maltider vi far.. Det ar riktiga buffeer. Till frukost far vi valja bland: agg, vafflor eller pannkakor, youghurt, minimuffins, minibaguetter, juice, the, melon, vindruvor, olika sorters palagg med mer... Och till lunch finns allt! Kott, fisk, kyckling, potatis, potatissallad, ris, pasta! You name it!

Det ar helt underbara manniskor har oxa! Jag umgas mest med svenskar, men aven nagon dansk.. I klasserna ar vi blandade fran alla mojliga land; sverige, norge, danmark, tyskland, brasilien, venezuela, mexico, ryssland, sydafrika med mer.. Fast det ar iaf flest fran sverige. Vi har blivit tillsagda att vi endast far prata engelska, bade i och utanfor klassrummet. Vi forsoker val med det, men det ar svart att prata engelska med svenskar:) Det kommer ju med tiden, men det tar ett tag att vanja sig.

Jag vet inte om jag har skrivit det tidigare, men vi bor pa ett typiskt amerikanskt college, och vi bor i sma singelrum dar det endast far plats en sang och ett skrivbord. Tyvarr finns det inte tradlost internet, sa jag blir tvugnen att ga till en datasal om jag vill kolla mina mail. Darfor kommer jag vara duktigare pa att uppdatera bloggen och lagga upp bilder, nar jag kommer till min vardfamilj. Det ser jag verkligen fram emot!

Igar kvall hade vi en valdigt rolig workshop med en polis som pratade om lagar och regler. Han var helt underbar och vi skrattade sa vi grat!! :) En riktig komiker!

Aven om jag for det mesta har underbart kul har och traffar massa nytt folk, sa kommer hemlangtan i mellanat, och aven lite jobbiga minnen eftersom jag ar i New York, darfor skulle det betyda valdigt mycket om ni skickade en kommentar eller halsning som bevis pa att ni foljer min blogg och tanker pa mig. Det vore valdigt snallt :)

Jag hoppas ni har det bar dar borta i Sverige! Vi hors snart igen.

Puss o kram //Carin

Kommentarer
Postat av: Klas "den sjungande och VÄLDIGT glada killen på morgonen" Karlsson

Hejsan

Vad kul det är att du har kommit igång nu. Du får lycka till med allt du tar dig för. Det är inte utan att man är lite avis på dig att du är i min tredje hemstad, New York...:)



många kramar

Klas

2008-08-27 @ 18:02:22
URL: http://klabbesworld.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0