Idag är dagen!

...om två timmar går tåget till Sthlm! Nu gäller det att packa det sista, så man inte glömmer nåt!

Igår gjorde jag inte mycket. Var hemma hos mina föräldrar hela dagen. Mor väckte mig vid tio med ett brev. Gissa vad det var? Jo, passet med visumet! Hon hade sett en postbil med en förvirrad förare åka fram och tillbaks på vägen. Han letade efter vår adress, tur att hon var ute då! :) Så nu är allt klart: pass, visum och alla papper man ska ha med sig. Det enda som återstår är att växla lite pengar!

Igår kväll så åkte jag hem till Mia och Fredrik. Tanken var väl från början att vi skulle gå ut. Men efter att ha haft fest hela dagen så orkade de inte det. Istället lirade vi Guitar Hero och Wii Sports. Hur kul som helst! Guitar Hero var väldigt svårt tycker jag! Jag skyller på att det var svåra låtar ;) Inte såna jag brukar lyssna på... Wii var oxå skoj! Mina favoriter är bowling och boxning! I de flesta andra sporter så slog dem mig, men på bowlingen så frågade Fredrik om han fick ta privatlektioner av mig, hihi! :) Och i boxningen så knockade jag dem båda två! hehe:) Den var grymt skoj! Men snacka om att man blev svettig... Det var iaf en jättebra sista kväll med bästa vännen... Vi gick och lade oss vid halv fyra.

Halv tolv vaknade jag av ett sms: Vill du ha tårta i eftermiddag? (Från mina föräldrar) Självklart! När jag hade ätit frukost, så åkte jag till Kupolen och köpte en bok om Sverige på engelska som jag ska ge till familjen. Sen åkte jag hem till Leksand igen. (Med ett stopp på Clas Ohlson och inhandlade en dataväska till min nya laptop) Stannade till på Siljans konditori och köpte en choklad-mousse-tårta. Gissa om den var god??? I loved it!!



Så idag blev det lite extra avskedsfest med släktingar ännu en gång.. Jag tror vi var typ 13 som delade på tårtan. Det var kul! Love my family och kommer sakna er såå mycket!

Sen gick jag hem till min morbror och Maria (som bor granne med mina föräldrar) och sa adjö till kattungarna:) De är elva veckor, och har blivit så stora! :)

Nu ska jag äta lite mat annars kommer jag inte att må så bra... och sedan ska jag fortsätta packandet...

Eventuellt kommer jag att skriva något mer ikväll, men annars så kommer nästa inlägg från USA!! Jag tror inte att jag har fattat det riktigt än...

NU SKA JAG UT PÅ MITT LIVS ÄVENTYR!! =D

Puss och kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Klas

Det finns bara en sak att säga, LYCKA TILL PÅ DITT STORA ÄVENTYR!!!!!!



Stooor kram från mig

2008-08-24 @ 22:04:05
URL: http://klabbesworld.blogg.se/
Postat av: Maria

CARIN! Vad coolt... Nu är dagen för resan här!

Tänker på dig! Blir roligt att läsa nästa rapport... :) KRAM!

2008-08-25 @ 00:46:11
URL: http://nogg.se/mariiiiia

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0