Vuxenpoäng

Jag blev sist kvar i kyrkan, som vanligt. Det fanns mycket att prata om. Träffade tjejer som inte brukar komma till kyrkan så ofta.

Under några månader nu har jag funderat på om jag ska ta tag i det här med pensionssparandet, nu när jag jobbar och allt. Tänk om jag missar jättemycket för att jag inte gör något aktivt val? Samtidigt har jag ingen aning om var jag ska placera mina pengar. Har funderat på att gå till banken och prata med några kunniga personer där. Igår så tog jag upp det här med en släkting, som är väldigt klok inom många områden, men han rådde mig faktiskt till att inte göra någonting, utan pengarna gjorde gott där de fanns nu. I den här allmänna pensionsfonden. Han berättade oxå att han hade förlorat på att göra ett aktivt val. Han hade haft mer pengar idag, om han hade låtit de stanna kvar i den allmänna pensionsfonden. Så jag ska nog göra så oxå. Nu känner jag mig lite lättad iaf, att jag inte måste göra något åt det.

Sedan nämde jag även för honom att jag funderar på att börja ett sparande i aktier eller obligationer, för att se om jag kan få min ekonomi att växa. Min moster tyckte att jag fick mycket vuxenpoäng för det här! :-) Redan nu har jag faktiskt satt lite pengar i ett amerikansk konto, dollar alltså, och ska låta dem stanna där tills dollarn går upp, och då har jag tjänat en hacka, haha! :)
 
Shit vad jag är trött nu. Det blev sent igår... Men en underbar kväll ;-) Funderar på om jag ska gå o lägga mig en stund o vila... Eller om jag ska ta en långpromenad i det fina vädret.. Termometern stod på hela 12 grader i morse! Hurra! :-)

 Jag hoppas vi ses därute i vårvädret idag!

Puss o hej!

Ps. Det här var mitt hundrade inlägg! Grattis till mig, hihi! :-)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0