Många bäckar små...

Jag har nyss kommit hem från en föreläsning om klimathotet. Det är så viktigt. Vi måste verkligen göra något. Alla måste hjälpa till! Alla små saker är viktiga; källsortera, inte slänga skräp på marken, gå, cykla eller ta bussen till jobbet/skolan istället för bilen. Alla såna saker är viktiga, ska ni veta. Och det är ju så lätt att göra det oxå. Det krävs ju inte mycket ansträngning. Många bäcker små... Sen finns de ju de som säger; Vad jag gör spelar ju ingen roll, det är ju de stora företagen som måste ändra sig. Och nej, visst. Jag kan inte ändra vad företagen gör, men jag kan faktiskt bidra med det lilla! Det är viktigt att komma ihåg!

Efteråt följde ett par kompisar med mig hem. Det var trevligt. De fick se min lilla lya.. Tyvärr fanns det ju inte några sittplatser då... Suck... Skulle ju vilja bjuda hem folk, men det vill jag inte.. För jag har ju inget att erbjuda... :( Ibland är det jobbigt att bo så litet!

Nu är jag hungrig. Ska värma på pizzan från igår. Sen ska jag gå o lägga mig, så jag är pigg imorgon när jag ska gå till jobbet, som jag älskar! :)

image21


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0