Gud hör bön

Jag hade en helt underbar kväll igår.

På förmiddagen gick jag till kyrkan här i Falun. Efteråt kände jag att jag ville göra nåt kul och inte bara sitta hemma och uggla. Hade tänkt åka till Kupolen, men ändrade mig. Så jag bestämde mig för att åka till Insjön istället och vara med på ungdomssamlingen där. Det var verkligen en jättehit. Alla var jättetrevliga och roliga. Jag kände mig verkligen välkommen där, och det var så lätt att prata med dem, även fast jag var ny. När vi satt där i ringen, 20 stycken, så fick jag presentera mig. Och det var inte alls nervöst! :) Mycket skratt blev det under kvällen iaf!!

Först var det undervisning (som jag verkligen behövde och tog till mig!), sedan blev vi uppdelade i mindre grupper och gick iväg för att diskutera vad ungdomsledaren sagt, samt be för varandra. Vilken värme... Sen var det fika! Och mycket snack och skratt! Satt o diskuterade USA och lite annat med en tjej. Vi hade lite gemensamt där :)

Nu ska jag jaga lite referenser... Ska samla på mig så mkt som möjligt. Det blir nog bra :)

Puss o hej!

PS. Gud hör bön. Testa det. Han visar det inte alltid på det sättet som du förväntat dig dock, men däremot på det sättet han har tänkt ut för dig.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0