Back on track

Nu känns det lite lättare i hjärtat iaf.. Det har känts tungt ett tag. Men hoppet är det sista som lämnar människan har jag hört, och det ligger nog en hel del i det.

Men vilket väder man kom hem till då... Från ett soligt och vårfint New York, till värsta snöovädret i Falun. Fy! säger jag bara! =(

De som jag träffar på frågar mig om jag har shoppat en massa nu när jag var där. Men det har jag faktiskt inte gjort. Det blev ett par byxor, ett par skor och några smycken. (Bilder kanske kommer upp senare). Och nu ångar jag mig! För visst borde jag har passat på nu när dollarn är så låg! Jag kunde verkligen ha gjort ett bra klipp där... Men, men.. jag känner på mig att den kommer att vara låg ett bra tag till, så jag hinner säkert dit en gång till innan den stiger. *hoppas hoppas*

Nu tänkte jag laga mig lite lasagne. Det var så länge sen! Och jag känner för något riktigt hemlagat, som man har lagt ner lite omsorg på!

Och samtidigt blir det Förhäxad! Förresten, kan ni tänka er vad besviken jag blev när jag kom till NY och upptäckte att mina DVD-skivor inte fungerade där!! Hur snopet som helst! Hur kan de bara göra så! Jag har ju köpt skivorna för surt förvärvade pengar, och så kan jag inte ens kolla på dem var jag vill! Varken i datorn, eller DVD-spelaren... Surt... Inte ens ett data-spel som jag hade med, fungerade.... Irriterande..!  *morr* Nån som vet hur man kan kringgå det, får gärna höra av sig!

image13
Det här är tunnelbanestationen vid Staten Island Ferry, som tar oss in mot Manhattan och Times Sqare.

image14
Det här är den fina delen av Manhattan där det finns tak över ingångarna, samt dörrvakter.
(Undrar om Madelene eller Victoria bodde här någonstans..?)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0