Ny strategi

Tidpunkt: 17:17
Väder: 19 grader, mörkt.
----

Jag försöker mig på något nytt idag. Jag hade ett litet samtal med Molly innan föräldrarna kom hem, och sa att om hon sköter sig ikväll och inte skriker och bråkar på sin mamma, så kommer jag ha en överraskning för henne i morgon! Hon lovade att hon skulle sköta sig, och såg väldigt förväntansfull ut och ville att jag skulle avslöja vad det var redan då. Men det gjorde jag inte. Och än fungerar det faktiskt. Jag är inne på mitt rum nu, och kan inte höra mkt ljud utifrån. Så än är hon lilla, söta, snälla Molly:) Men nu behöver jag er hjälp! Vad ska överraskningen vara i morgon? Ska jag baka kakor med dem (de älskar att hjälpa till och blanda, eller kanske är det att slicka bunken efteråt som de gillar mest...) eller ska jag förbereda något kreativt pyssel för dem..? Eller bara ge henne en kaka och säga att det här är för att hon var så snäll igår (idag, alltså..)? Aja, det tål att funderas på... Kom gärna med tips! :)

Pott-träningen gick väl så där idag.. Jag satte Kate på pottan efter lunchen (innan vilan). Och där satt vi ett tag, jag på golvet och hon på toaletten. Jag sjöng sånger för henne och läste ramsor. Men det kom inget. Det kanske inte fungerar på henne att få henne att fokusera på annat? Kanske är det för att hon är så envis och tänker jag ska minsann inte kissa på toaletten. För vi satt där i flera minuter... Och tror ni inte att jag fick lov o byta blöja efter vilan? Så kissnödig var hon nog iaf.. Sen satte jag henne på toaletten efter vilan oxå.. Samma sak där, läste en bok, sjöng sånger, pratade med henne... Men ingenting! Hm... det är en svårknäckt nöt.. Inte funkade det ens med att jag lockade med att hon skulle få en treat om hon kissade på toaletten...

Aja, nu är iaf mitt arbetsskift över och jag tar det lugnt inne på mitt rum.. Eventuellt blir det bio ikväll. Jag vill se Transporter 3 eller Madagaskar. Eventuellt blir det bio imorgon oxå med Kirsten i Emeryville. Samt ett besök på IKEA! =) Jag saknar min choklad! (Ni vet inte hur bra ni har det i Sverige..! ;-) )

Puss o kram//Carin

Kommentarer
Postat av: Joakim Wennberg

Tjo. Okej, jag ska åka med dem också. Jag ska ha hand om två barn, båda pojkar som är 9 och 14 år gamla. Kan tänka mig det...västkusten:D

Yes...det som var min tanke. Dels är jag ledig hela december så jag hinner med saker jag inte gjort innan nu när jag jobbat mycket samt hinner göra allt man vill och måste innan man åker. Skönt att man åker i början av ett nytt år så man inte bryter mitt i om man säger så på ett sätt. Nja, senast jag pratade med honom så var hans skola täckt med aska och de var lediga men att elden inte var påväg i hans riktning så de kunde bo kvar. Hehe...ja, jag kan tänka mig det. Fick visumpapprena idag....var mycket:P Orka inte läsa igenom allt direkt utan får göra det i morgon. Men du är väl bland de äldre au pairer som är där? Tyckte jag var till åren av de som verkar åka?!

2008-11-22 @ 03:50:46
URL: http://joakimwennberg.blogg.se/
Postat av: Daniel Ledstam

Hej Carin.

Jag tycker du ska baka kakor med dem som överraskning, det blir säkert jättekul!



Passa på och ät lite köttbullar på IKEA också, bara choklad är inte bra för maggen..:)



Fick precis mail från Anna. Hon har det bra i Australien. Hon ska jobba på en vitlöksfabrik i Januari och sedan resa över några veckor till Nya Zeeland i februari.



Själv ska jag åka med barnen till Örebro idag och hälsa på Marcus, det blir kul det med...



Daniel.

2008-11-22 @ 11:15:08

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0